Dagens

Just nu passar det med en dagens! Eller hur?

Dagens kaffe: Alltså, jag är inte helt överens med det inhemska kaffet. För svagt i min smak. Vill ha det mörkt, starkt och smakrikt. I morse liknade det mest te. Skaffat en annan variant till eftermiddagskaffe och ja, nu börjar vi känna oss hemma.

Dagens tröttaste: Det är nog jag. Kom hem sent i går kväll, kom i säng ännu senare och somnade betydligt senare än så eftersom det var stört omöjligt att somna. Ute härjade ett åskväder av redig sort. Kan inte skylla sömnlösheten på det alls, men eftersom jag var vaken kunde jag se det. Och höra. Blixtarna över havet utanför oss lyste upp hela köket. Mullret var inget muller utan rejäla knalla och smällar. Ett redigt regnande på det.

Dagens fundering: Ja, jo. Det finns en del att grunna över. Men det löser sig.

Dagens utflykt: Åkte till stan. Strosade runt i och ur några affärer. Köpte några nya pennor och handlade lite mat.

Dagens lunch: Sen och enkel blev den, men god. Stekt korv och potatissallad med lite andra tillbehör fick duga idag. Korven hade givetvis varit godare ordentligt grillad men eftersom det både regnade, åskade och haglade just då fick stekpannan duga.

Dagens evenemang: Det ska bli kaffe och tårta på ett ställe om nån timme. En trevlig onsdagssyssla. Just nu skiner solen ordentligt för första gången idag. Det kan den faktiskt få fortsätta med eftersom stället vi ska till är som gjort för att fika ute.

Dagens mysfaktor: Eftersom vi för tillfället är i besittning av en öppen spis och eftersom vädret inbjöd till det gjorde jag en brasa när vi kom från stan. Det är nåt visst med eld alltså.

Dagens visdomsord: Det är inget farligt som händer … jag har bara ändrat mig. (lånat av en klok tjej jag känner)

Dagens glitter: Solen speglar sig i havet utanför just nu så pass att man vill ha solbrillor inne. Kan hända jag tar på mig ett par och går ut en stund.

Kommentera gärna!

