Alltså …

Ja,a. Inte vet jag. Men utan den där moroten om att publicera ett inlägg om dan blir det tydligen inget inlägg alls. Det har gått dagar sen sist! Och det har gått dagar utan att jag ens startat datorn kan jag säga. Istället sitter jag med en ständig stickning! Omöjlig att lägga undan helt enkelt. Jag har till och med en separat stickning boende på jobbet för att slippa släpa emellan. Där sitter jag på kvällarna när jourtid inträtt och stickar enklare grejer utan vidare tanke. Hemma stickar jag annat. Jag har hunnit få klar två olika projekt som nu bara ska monteras lite för att bli klara och ett tredje hänger redan på stickorna. Det där ullgarnet och de där nya stickorna är en oslagbar kombination. Stickning är helt enkelt underbart.

Att jag inte ens startat datorn på alla dagar innebär tyvärr också att jag hängt med dåligt hos mina favoritbloggare. Visst, jag har en sådan där smart telefon med en bloggapp också. Kan såklart läsa dem där, men det blir inte riktigt av. Det är så smått …

Nu gör jag som bilden säger. Startar om. Med både läsning av favoriter och nån typ av texter härinne. Förhoppningsvis dagliga sådana. Kanske. Om jag hinner medan stickorna vilar …

One thought on “Alltså …

Kommentera gärna!

