Bildinlägg

Stickade en liten sak som omväxling. I underbart mjukt och ljust blått. Hittade ett mönster sin jag följde helt oslaviskt. Använde maskantal och liknande. Gjorde helt som jag ville i övrigt! Blev en söt liten tröja till en liten söt. Som jag också fick hålla och snusa lite på.

I tvättstugan bor Jack Sparrow. Dottern målade honom på väggen för länge sen. Han har härjat där sen dess. Yoho. Nu rustar vi tvätteriet. Byter ut allt gult mot vitt och grått. Jack får stanna och jag började med honom. Han gjorde sig mycket bättre mot vit bakgrund än den gulfula. Han ser liksom piggare ut nu! Yoho.

Dottern var i Kina nyligen! Åkte som fotograf med ett skivbolag och tre rockband. Hela tio dagar stannade de. Rockbanden spelade på festival och annat. Dottern fotade allt och lite mer. De bodde på fina hotell och reste runt i minibuss och åt konstig mat. Hjärna åt hon faktiskt också. Urk. Men hon kom hem med massa fina bilder, mycket att berätta och fina presenter till mor!

Jaja. Jag har tappat räkningen. På hur många Muminmuggar jag egentligen äger. Ett fyrtiotal … minst. Ändå beställde jag en till. Årets vintermugg, förhandsbokade den för flera veckor sen. Nu är den hemma!

Jag har förresten fler samlingar … har så svårt att motstå den där silvriga plåten. Nosar upp det likt en skata på alla loppisar jag besöker. Främst de där smäckra ljusstakarna. Har ett gäng redan och gissar att jag inte kan motstå om jag ser fler.

Hösten är kommen och med den ligger löven i högar på gräsmattan. Jag eldade i korgen i söndags för att motivera mig själv att räfsa ihop dem. Det gick sådär. Slutade med att jag bara satt och glodde in i elden.

2 thoughts on “Bildinlägg

Kommentera gärna!

