EgoLivet

Senaste

Alltid när jag hittar en lista måste jag ta den! Undrar vad det är som gör att det är så kul med listor? Diverse frågor på ett tema  liksom. Men kul. Den här gången handlade det om ”senaste” av nåt slag.

Senast inkomna sms?
Viktigt! Alla gamla mynt och sedlar måste bytas in senast sista juni. Arbetsgivaren påminner om att vi ska fixa handkassorna. Just det och jag grunnar genast över om det ligger några gamla mynt och skräpar här hemma nånstans. Gamla sedlar ligger inte och skräpar. Ha. Om jag hade gamla hundringar liggande vore det lite kul men nu är det mer en fråga om jag har några gamla enkronor att göra mig av med. På den nivån liksom.

Senaste selfien?
Jag tar inga selfies i princip. Förstår inte vitsen. Ser folks nyllen överallt. Mest folk jag inte känner som nån annan gillat. Undra lite över vem människan är och om hen var medveten om att även vilt främmande folk kommer att få se dem när de lades ut.

Senaste presenten du fått?
Morsdagspresent från Dottern. En Ardbeg Uigeadaile. Whisky alltså, en god sådan. Som hon inhandlade på min inrådan vid flygplatsen i Prag när hon åkte hem efter en turné där hon hängt med som fotograf.

Senaste present du gett?
Har inte hunnit ge den än men det är en Studentpresent som ska levereras i morgon. Därför säger jag inte vad det är. Just nu är det hemligt. Men paketet är fint och jag har gjort ett eget kort att lämna med presenten. Anpassat efter Studenten själv.

Senaste smeknamnet?
Yvve kallas jag ofta nuförtiden. Tror det var Dotterns kompisar som drog igång det där och det följer mig även på jobbet ibland. Funkar bra!

Senaste musikupptäckten?
Dottern spelade en av alla sina Vinylskivor en dag. En grupp som hette The Growlers. Riktigt bra alltså! Kolla upp dem!

Senaste mat du lagat?
Värmde rester nyss. Så pass avancerat blev det denna torsdag. Fläskfilé med klyftad sötpotatis och whiskysås. Nästan lika gott som när det var nylagat. Mätta blev vi också!

Senaste personen du sovit bredvid?
Sover aldrig bredvid nån annan än Maken. Och katten, men det kanske inte är nån person?

Senaste cravingen?
Hmmmm … det är nog bröd. Typ alltid bröd, eftersom jag så sällan äter det.

Senaste screenshotten?
Har ingen aning!

Senaste sporten du utövat?
Hahahahahahahahahahah, vilken humor!

Senaste klädinköpet?
Alltså, det var så länge sen jag köpte kläder att jag inte minns vad det var. Borde ut och hitta nåt att ha på mig på studentfest nästa helg men suck. Vad ska man ha? Och det är studentfest i morgon också, har inget till den heller. Hjälp.

Senaste Messenger-konversationen?
Frågade Dottern om hon anlänt till Sölvesborg och SwedenRockFestivalen i går kväll. Det hade hon.

Senaste roliga historien?
Oklart.

Senaste personen du träffade?
Maken! Räknas han? Hälsade på grannen också medan jag ordnade med klätteranordningar för Luktärterna.

Senaste meningen du sa?
Klockan åtta börjar det!

Kommentera gärna!

