EgoLivet

Dagens

Vi tar en dagens va?

Dagens kreativitet 1: Sydde en sån påse till stickningar igen. Imponerar mig själv med att kunna det där helt ur eget huvud numera. Bra blev det också. Givetvis!

Dagens fynd: Dottern och  jag har för vana att ta loppisrundor på tisdagar. Jo, andra dagar också men i princip alltid på tisdagar. Idag hade jag precis betalat för en par stuvbitar snyggt tyg när något skymtade till i den där snurran med skräpsmycken. Jag blir lite lätt andfådd när sånt händer och hann inte ens stoppa ner plånboken innan jag höll ett av halsbanden mellan fingrarna. Japp. Jo. Det var som jag trott! Ett äldre Kalevala-smycke i brons. Med stämpel och allt. För ynka trettiofem kronor! Exakt! Minst trehundra är den värd. Bra fyndat!

Dagens rea: Hjälpte inte mig ett dugg! Fy fasen vad det kan kosta.

Dagens insikt: Ett specialerbjudande varar inte för evigt. Nu hade prislappen kastats om till ordinarie eftersom jag inte pallrat mig iväg i tid. Jag gick ut tomhänt. Får lösa det där på nåt sätt.

Dagens temperatur: Men va? Ska det vara så här varmt nu plötsligt? Ingen ordning på allting ju!

Dagens tråkigaste syssla: Räkningarna är betalda. Både en bra och en dålig känsla i det.

Dagens kreativitet 2: En god vän kraschade en favoritkopp så dess botten gick ur. Jag fick med mig vraket hem och har nu planterat den. I en kruka med en blomma i. Nu ska hon få tillbaka den. Uppcyklad liksom.

Dagens känsla: Jaha?

