Livet

Var är hjärnan?

Mitt huvud är i ett rätt så trött läge just nu och har varit lika geggig hela dan. Det är för att det använts flitigt hela veckan. På en massa olika sätt. Rätt så krävande sätt också. Och ändå inbillar jag mig att det ska finnas nån aktivitet kvar för att få ihop ett hyfsat läsvärt blogginlägg! Tydligen är skadan större än jag insett.
Jag fick hämta paket i morse. Däri låg ännu en Muminmugg. Den senaste i raden som jag förhandsbokade för bra länge sen. Om jag inte var så trött i skallen skulle jag kanske komma ihåg hur många det är jag har nu … men jag har ingen aning. Dom är många. Antagligen för många. Tyvärr orkar jag inte kliva ur soffan för att gå och räkna dem heller.
Fast jag orkade städa när jag kom hem i morse. För det var liksom nödvändigt efter att inget hunnits med i veckan. Men eftersom hjärncellerna bara jobbade på halvfart bestämde de sig för att det skulle bytas gardiner. Jag hade inget att sätta emot. Jag slarvade från fönsterputsningen. Tar det nästa gång sa vi.
Men det blev ombonat och höstfint i fönstren som vätter ut mot gatan.
Till middag blev det en maträtt som går på rutin, korvstroganoff. Vips var det klart och vi satt och åt. Gott också, mat behöver man oavsett hjärnstatus. Vi hade en plan på att besöka puben i kväll, men det slutade med att Maken fick åka själv. Jag orkade liksom inte få ihop energi nog till att utsätta det här ansträngda huvudet för ännu mer prat och sorl och musik dessutom.
Jag tänkte mig en lugn stund i soffan med en stickning. Men en av dem har legat en stund och jag lyckades inte hitta tråden liksom. Höhö. Där pågår nån slags regelbunden ökning av maskor och det var alldeles för avancerat plötsligt. Hur ska man kunna sticka utan hjärna? Jo, man stickar på en socka som bara går runt och runt utan att blanda in nåt tänkande. Så fick det bli. Och mitt i det hittade jag en alldeles bortglömd men viktig tanke. Fick lov att hämta datorn och skynda mig att fullfölja det jag lovat. Och när det var gjort hamnade jag här. Men det är nog bara att lägga ner. Jag är alldeles för trött för att kunna skriva nåt i kväll. Så får det bli. Jag stickar istället. Eller tippar omkull i ryggläge …

3 thoughts on “Var är hjärnan?”

Kommentera gärna!

